Rutiner...

rutiner är a och o när man har barn.. både jag å barnen mår bra av de men desvärre har vi ju ständiga bekymmer bestående av deras far dfesvärre..
vi bygger upp rutiner, som funkar underbart för oss, men desvärre delar vel inte deras pappa den uppfattningen.. vara vakna hur länge som helst, äta godis när som helst i veckan, dricka Cola, sova i samma säng alla så ja det blir alltid en jobbig tid både för mej och framför allt för dom.. två helt skilda världar för dom.. så förstår om deras små hjärnor är förvirrade... men men jag står fast vid vårat och gör allt för att dom ska känna sej trygga i våraa rutiner.. så vi brukar allt göra som vanligt ; )

fast idag försökte jag hålla busarna vakna lite, tänkte att ja det är ju lördag så vi poppade lite popcorn å kollade på bolibompa.. men det gick till sju typ kvart över tror ja klockan var... så men men dom är så trötta dom små ;)
hihi ska börja med ltie nattliga rutiner även för lill skrutt tänkte jag... hon har alltid bara somnat så fort jag lagt ner henne på kudden å då går ja å stor bus å läser saga sen får han lyssna på en sago bok.. men får göra samma med henne, att hon med får en saga i sin säng, har märkt att hon nog uppkattar det..sen införskaffa en cd till hennes rum med så hon oxå får lyssna saga efter saga ;)

Vad har hänt idag? barna chokade å tog sovmogon till åtta ;) det var riktigt nice å händer väldigt sällan.. brukar vakna vid sex-sju så det var skönt me sovmorroN =) åt frukost i godan ro sen kom min kära mor å far.. mamma stannade här med barnen å jag tog med mej pappa till barn affären å köpte nya bil stolar till barnen ;)
sen kom vi hem, då stod maten på bordet, fisk å potatis ;) nice nice nice =)

Sen ut i det vackra vackra vädret på en preomenad till våra goda vänner med deras barN =) mysigt att vara där å busa lite å dricka lite kaffe för morsorna då.. : )
sen hem å äta lite korv å ja sen vet ni ju resten.. : )

Imorgon bär det av mot örebro o Lek å bus landet med underbara lilla F, gissa om killen längtar?!!? han har gått här hemma i två dagar å sagt namnen på alla kompisar på dagis å sagt mamma jag älskar inte dom jag älskar bara F!!!!
Sen idag sa han flera flera gånger att mamma jag älskar inte mormo, inte morfar, inte mamma inte pappa, inte lillasyster inte nån, bara F!!! haha lilla gubben..
men ikväll så sa han att mamma ja älskar dej visst ; ) haha sicken tur.. :) hihi men dom där två killarna har ju känt varnadra sen dom var bebisar, dom har ju nåt spec dom där killarna =)

Har fått ännnu mera helt helt UNDERBARA nyhter idag!!! ; ) fan va glad jag är för er :) bästa jag hört på länge.. hihi ;)

nee nu spana in melodifestivalen  :)

haha glömde en grej.. haha förut när jag å bana satt å kolla på BARN PROGRAM, utropar stor bus "mamma titta, jag ÄLSKAR hennes tuttar" haha ja va ska man säga!??!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0