morgon stund har guld i mun ;)

TYcker det är skönt när man har gjort allt man ska göra på morgonen och har en halvtimme till att jag måste ta mej ut å gräva fram min cykel ;) bara sitta här och njuta av morgonen..
Dom sa igår på vädret att det ta mej sjutton skulle komma snö idag, men än har det inte kommit nåt, hoppas det håller sej till de norra länsdelarna som dom sa... men den som lever får se...

Var nyss reprisen av skavlan på tv.. tycker det är en helt fantastisk show tycker jag. han har alltid så mycket intressanta gäster..
Denna gång hade de besök av en man som var på haiti när jordbävningen började... han överlevde där nere i fem dygn! fem dygn utan något att dricka, äta ingenting.. i 3 dygn hade han kontakt med någon som låg en bit bort via knackningar fall dom tillslut skulle bli hittade av räddningspersonal.. men som sagt efter tre dygn dog denna någon,.... kvar låg denna man i alltså  FEM dygn. Det enda han levde på var hoppet!!! han visste att han skulle överleva, han hoppades hela tiden. Och se det gjorde han, efter fem dygn kom dom! och han lever!!!!          

Tänk om istället denna man tänkt att "det är lika bra att ge upp, ingen kommer hitta mej här" Då hade  han gett upp på en gång och inte kunnat vara denna okända man jag ser uppp till just nu.

  Och detta gäller ju jämt. Finns de människor som känner fan va mitt liv är pest å pina, killen jag vill ha vill inte ha mej, mina vänner sviker, ingen idé att göra så det kommer ändå aldrig bli bra...... etc. Ger man upp hoppet- då har man inte mycket kvar. Jag har själv varit där, i de hopplösas land.
Men jag är någonstans högt ovanför där. Jag har alltid mitt hopp med mej. Vet att det finns bra planer för mej, och i varenda situation som idag kommer till mej, försöker jag att se det positiva med allt, allt har en mening.. så är det bara..
Man lär av alla situationer och alla människor. Häromdagen sa ja adjöss till en sån energi tjuv jag hade i närheten.. som faktiskt bara omgav mej med massa dålig energi, låg alltid en känsla av hopplöshet över den människan. så det kändes skönt att rensa lite.. i vanliga fall hade jag stannat kvar ändå, men nu kände ja ja vill inte ha denna energi tjuv i min närhet längre, det är mitt liv ingen annans!
Snart väntar åter en jobbar dag, får se vad den har att erbjuda, nästa vecka ser jag verkligen fram emot, ett helt nytt arbete, nya kollegor, nya erfarenheter... I like it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0