Lev för idag!

Försöker att varje dag ialla fall försöka leva för dagen, stunden. Man vet aldrig hur morgon dagen kommer att se ut.. 
det är inte alltid lätt, för ibland måste man ju faktiskt skynda sej till dagis
Ibland är man trött på att för 20:e gången samma dag förklarat att bussen faktiskt måste stå stilla en stund för att alla ska kunna sätta sej ner
Trött på att varje dag behöva tala om att ja man måste faktiskt borsta tänderana för annars får man hål... men det är min uppgift i livet, att ta hand om och göra mina barn till de tryggaste människorna i världen, denna värld dom kommer upptäcka på samma vis som mej, eller på ett helt annat sätt. Men med nyfikenhet, rädsla för det okända å allt annat man går igenom på väg in i vuxen livet.  
Men allt för ofta tänker jag nu mer efter vid varje situation jag ställs inför, så att så många som möjligt (med oss i utgångs punkt oftast.... ) mår bra... Och det känns toppen!

Men som sagt man kan aldrig veta vad som händer imorgon, om en vecka eller om ett år...
Idag står kvälls disken kvar, vem dör att jag tar den imorgon? ingen... jag unnade mej en kväll i soff läge istället... det behövde jag..
Jag har fortfarande inte packat in all ren tvätt på dess rätta ställe, som jag tvättade för några dagar sen.. och jag mår inte ens dåligt av att se den!
Finns nog en lång lista på saker jag just nu skulle kunna ägna mej åt, men icke! det kan vänta jag har viktigare saker att göra : )  finns ingen endaste människa i hela världen som möjligt skulle bli gladare om min tvätt försvann i alla garderober, om disken diskades eller vad det nu än är-  Det finns en person som ska må bra, och det är JAG och jag lever nu för dagen.. vet vad ja ska göra några dagar nästa vecka mer vill ja inte veta!
Älskar att tänka på hur bra jag kommer må snart ; )
Och mina vänner, ni kommer vara lite delaktiga i mitt liv på ett litet projekt.. ni kommer bli varse.. ; )

Herregud nu skriker sängen att han saknar mej (är bergis på att sängen är en kille.. ;) så bäst att gå å borsta gaddar å sova =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0